Generelle oplysninger & handelsbetingelser
Disse er de generelle oplysninger og handelsbetingelser for:
Juridisk navn: MR Kursus ApS
CVR-nr. 40098259
Adresse (fra CVR-registret): Græsager 120, 2980 Kokkedal
Telefonnummer: 60828260
Disse er gældende, hvis ikke andet er beskrevet i tilbud, ordrebekræftigelse eller andre korrespondancer. Findes der her andre betingelser, træder disse i stedet for de generelle oplysninger og handelsbetingelser.

BETALING
Vi tilbyder følgende betalingsmåder:
Faktura sendes tidligst når varerne afsendes fra vores lager.
Husk at oplyse registreringsnummer/CVR-nummer som reference.
Faktura efter levering pr. e-mail.
EAN faktura: Oplys EAN nummer og vi sørger for du modtager fakturaen via EAN.
Bankoverførsel: Ved denne betalingsform er du ikke dækket af indsigelsesordningen.
Vores betalingsfrist er netto 14 dage, med mindre andet aftales.
Vores bankoplysninger:
Arbejdernes Landsbank
Reg. nr.: 5341
Konto: 250704

PRIS
Alle priser er ekskl. moms.
Tillæg for undervisning på hverdage før kl. 07.00, efter kl. 18.00, samt weekend og helligdage aften er 200 kr./undervisningstime.
Kursuspriser inkluderer transport på Sjælland, Lolland og Falster. Der er et tillæg for transport til Jylland på 1200kr., og Fyn på 600kr, pr. tur, frem og tilbage. Bestilles der flere kurser i forlængelse af hinanden, halveres transportprisen.
Startpris for tilsyn af brandslukkere og serviceeftersyn på førstehjælpsudstyr, påføres altid ved hvert tilsyn/serviceeftersyn, uanset om tilsynet/serviceeftersynet udføres i forbindelse med kurser, møder, opsætninger af udstyr eller ved andre årsager til, at vi er på adressen.
Vi justerer vores priser én gang årligt. Den årlige prisjustering indføres d. 1. Januar. Prisjusteringer indenfor margin af nettoprisindekset, siden vores sidste justering, varsles ikke.
Sidste prisjustering: d. 01.01.24.
Der kan komme forkomme uvarslede prisstigninger på udstyr og materialer. Følg med på vores webshop for at være opdateret.

FORSENDELSE OG LEVERING
Levering af varer fra MR Kursus anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret.
Kontakt os for nøjagtig leveringstid.
Hvis dine varer har forskellige forsendelsesdatoer kan du vælge at modtage din pakke af flere omgange eller vente til alt kan leveres på en gang. Hvis du vælger at få din pakke leveret af flere omgange  sender vi de resterende varer til dig så snart de er på lager uden ekstra gebyr.
Hvad koster fragten?
I kan altid se de aktuelle fragtpriser på vores webshop: www.MRwebshop.dk.

FORTRYDELSESRET
Alle varer der er bestilt til dig som erhvervskunde, kan ikke fortrydes efter bestilling.
I vores webshop gælder til enhver tid webshoppens fortrydelsesbetinger, med en fortrydelsesret på 14 dage fra modtagelse af varen for private kunder. Varen skal returneres i ubeskadiget og original emballage, så denne kan gensælges. Alle skader vil forholdsmæssigt modregnes i returbeløbet. Alle omkostninger til returnering påhviler kunden.
Bestilte kurser kan aflyses med 1 måneds varsel. Har I behov for at flytte kurset mindre end 1 måned før planlagt afholdelse, forbeholder vi os retten til, at fakturere 25% af kursets pris. Har I behov for at flytte kurset mindre end 7 dage før planlagt afholdelse, forbeholder vi os retten til, at fakturere 50% af kursets pris. Har I behov for at flytte kurset indenfor 24 timer før planlagt afholdelse, forbeholder vi os retten til, at fakturere 75% af kursets pris. Vi forbeholder os retten til at fakturere op til 75% af kursets pris, hvis det aflyses efter at være blevet flyttet.

REKLAMATIONSRET
Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
MR Kursus ApS
Græsager 120
2980 Kokkedal
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Kontakt os på mail inden fremsendelse af varen på Kontakt@MRkursus.dk
Oplys ordrenummer eller fakturanummer på det produkt du ønsker at klage over.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

GARANTI OG SERVICE
På mange af de produkter, du køber gennem MR Kursus gælder den lovpligtige fabriks- og almene forbrugergaranti. Den almene forbrugergaranti betyder, at et produkt skal leve op til og fungere i henhold til hvad du som forbruger med rimelighed kan forvente. Fabriksgarantien på de fleste hjertestartere er 8 år.
På de fleste reservedele gives der ingen garanti.
Tilfredse kunder er målet hos os, så vi bestræber os på at finde en god løsning sammen med dig i forbindelse med en eventuel defekt.
Skulle der opstå en uventet og uforudset defekt på et produkt, som du har købt hos MR Kursus indenfor den gældende garantiperiode, gør vi vores yderste for at afhjælpe og løse problemet så hurtigt som muligt. Er dit produkt defekt ved modtagelsen, betyder det i langt de fleste tilfælde, at vi umiddelbart sender dig et erstatningsprodukt. Dog kan en reparation i enkelte tilfælde afhjælpe fejlen. Har du allerede haft dit apparatur i en længere periode, og har du opdaget et problem, så anbefaler vi, at du ringer til os på telefonnummer 60828260, så vi sammen finder frem til den bedste løsning.
Ønsker du at at gøre brug af en eventuel garanti eller vil du anmelde en defekt? Send din anmodning på mail til Kontakt@MRkursus.dk eller pr. almindelig brevpost til:
MR Kursus ApS
Græsager 120
2980 Kokkedal
Inkluder venligst følgende oplysninger:
En beskrivelse af defekten/problemet.
Hvis du ønsker at fordre brug af garantiperioden, inkluder da også dit bestillingsnummer eller fakturanummer på det pågældende produkt.
Om muligt  produktets serienummer.
Dine person- og kontaktoplysninger.
Angiv også venligst hvordan du ønsker defekten/problemet løst.
Er du i tvivl om garantien på dit produkt, eller har du spørgsmål vedrørende en eventuel reparation, anbefaler vi, at du kontakter os på Kontakt@MRkursus.dk eller på telefon 60828260.

PERSONDATAPOLITIK
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, leveringsadresse og evt. fakturaadresse, telefon nr. og emailadresse. Derudover evt. CVR og EAN nr.
Vi registrerer dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos MR Kursus og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige for MR Kursus er Adm. Direktør, Jesper Majaranta Rabech
Som registreret hos MR Kursus, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: Kontakt@MRkursus.dk.

KLAGEADGANG
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Jesper Majaranta Rabech eller email: Kontakt@MRkursus.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

BETINGELSER FOR SERVICEAFTALER
Serviceaftaler træder i kraft fra bestillingsdatoen, eller et senere aftalt tidspunkt og løber uhindret indtil opsigelse fra enten jeres eller MR kursus’s side. Med mindre andet er beskrevet, løber abonnementer 1 år ad gangen.
Medmindre andet er beskrevet i et tilbud eller ordrebekræftelse, gælder at opsigelse skal ske min. 3 måned før udløbsdato, skriftligt til kontakt@mrkursus.dk.
Misbrug eller misligehold giver MR kursus ret til øjeblikkelig opsigelse.

BETINGELSER FOR SERVICEYDELSER
Der gælder særlige regler i forhold til reklamation og fortrydelse ved køb af tjenesteydelser.
Fortrydelsesfristen på 14 dage løber fra den dag, aftalen blev indgået. Hvis du ønsker at få ydelsen leveret før fristen udløber, kan du give dit udtrykkelige forudgående samtykke til, at leveringen begyndes, og at fristen stopper, når ydelsen er fuldt leveret.
I praksis betyder det, at din fortrydelsesfrist udløber, når ydelsen er fuldt leveret. Du bevarer altså din fortrydelsesret, mens arbejdet eller leveringen står på.
Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling, for det arbejde, der allerede er leveret. (f.eks. materialer, arbejdstid og transporttid)
Du skal inden 14 dage fra aftalens indgåelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved Kontakt@MRkursus.dk eller tlf. 60828260. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve de rimelige omkostninger, for det arbejde, der allerede er leveret.
Vi refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

REKLAMATIONSRET I FORBINDELSE MED REPARATIONER
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Hvis du ikke er tilfreds med tjenesteydelsen kan du kontakte os på Kontakt@MRkursus.dk. Som udgangspunkt har du dog ikke 2 års reklamationsret, da det er en tjenesteydelse. Derfor bedes du med det samme kontakte os, hvis du oplever problemer.
Reparationer falder ind under forældelsesloven, hvilket betyder, at der er 3 års forældelsesfrist på selve reparationen. Det kræver dog, at det er den samme fejl, der opstår igen, og at fejlen skyldes, at reparationen ikke er udført korrekt. Almindelig slitage, rust, forkert brug eller lignende, udgør ikke krav på en ny reparation.
Når du får lavet en reparation, skal du huske at få en kvittering, der indeholder dato for arbejdet og hvad der er repareret på varen. Det er dit bevismateriale.